30 טיפים לשיווק בפייסבוק

30 טיפים מנצחים לשיווק בפייסבוק

20 מרץ 30 טיפים לשיווק בפייסבוק

עבור בעל עסק קטן-בינוני, צלילה אל תוך מעמקי עולם השיווק בכלל, ועולם השיווק בפייסבוק בפרט עלול להיות מרתיע למדי, אך אין זה אומר שבעל עסק קטן לא יכול למצוא את הפתרון גם מבלי לבנות תכנית אסטרטגית וכתיבה של תוכן מושקע מעל ומעבר
(למרות שזה תמיד טוב :) ).

מיכאלה סטודיו ריכזה עבורכם 30 טיפים מצוינים וקלילים לביצוע, הכי חשוב – תתמידו בביצוע !

קבלו עוד 12 טיפים מנצחים לשיווק בפייסבוק

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מיד קישור בדוא"ל שלכם לקובץ PDF המכיל עוד 12 טיפים שאסור לפספס

הצטרפת בהצלחה לרשימת התפוצה

  1. תנו הצצה קטנה – אחת משיטות השיווק הידועות ביותר היא ההצצה. תנו בדף הפייסבוק שלכם טעימה לשירות או מוצר שלכם, חדש או יותר ישן זה לא משנה, העיקר שתתנו מדי פעם נגיעה קטנה בשירות ותזמינו את העוקבים שלכם (Likes) להגיב ולתת חוות דעת על השירות בכלל או על ההתנסות שלהם אתכם בפרט.
  2. לרתום את המומחיות שלך – סביר להניח שדף הלוגו ששוכב במשרד שלכם לא יהפוך לויראלי… אחרי הכל, זה בסה"כ דף לבן עם הלוגו שלכם. בשביל להפוך לויראלים, או לפחות למעניינים – עליכם לאסוף את המומחיות שלכם, לעשות סדר ולבחון במה אתם באמת מומחים בתוך התחום שלכם – וליצור סדרה של פוסטים או סרטוני וידאו (אפילו תקליטו את עצמכם בסמארטפון שלכם), בתנאי שהתוכן שתכתבו או תקליטו יהיה בעל ערך ומעניין. בואו ניקח לדוגמא את תחום ההדברות, נניח שאתם מדבירים מוסמכים והקיץ מתקרב… אתם בוודאי יודעים מה המכה הכי גדולה בישראל בקיץ בתוך בתים, אני יכול רק לנחש מנסיון אישי שמדובר בנמלים שמטפסות על השיש, או מתאספות לישיבת ועד באמצע המטבח… תדאגו לתת לאנשים פתרונות יצירתיים, הם כבר ידאגו לשתף את התוכן שלכם אם הוא ממש טוב וייחודי. אני מזמין אתכם לבחון קצת את הדף העסקי הזה בפייסבוק: BuzzFeedFood
  3. תחשבו מחוץ לקופסא –  אחח.. כמה שהעיצה הזו מעצבנת נכון? כל איזה מומחה משתמש באמרה הזו, אז גם אנחנו החלטנו להשתמש בה :). אבל באמת, קחו דוגמא טובה שעדיפה על אלף הסברים. שמעתם על ג'ורג' רייט? לשעבר מחברת Blendtec, ישב וחשב איך אפשר לשווק באופן ויראלי את הבלנדרים של החברה, אתם קולטים? בלנדרים ! פעם הבאה אל תגידו "אין לי שום דרך לשווק את עצמי בפייסבוק, יש לי מוצרים או שירותים שמוצפים כבר בשוק". חבר'ה, ג'ורג' החליט לקחת את הבלנדרים של החברה ולהכניס לתוך הבלנדרים בובות של תרנגולות, אייפונים, קוביות ועוד כל מיני דברים מוזרים. אנשים התמכרו לסדרת התוכניות של Will it blend? והשאר היסטוריה, Blendtec על המפה.

    אז שבו לכם בניחותא, ותחשבו מה אפשר לעשות עם המוצר או השירות שלכם בצורה קצת יותר יצירתית ופחות מקובעת.אני לא מצפה שבעל עסק קטן ימצא עכשיו רעיון שיעקוף את כמות הצפיות של Will it blend, אבל אפשר למצוא רעיונות טובים ברחבי האינטרנט ובעיקר מחו"ל, ולא להמציא את הגלגל. חפשו שירותים או מוצרים מקבילים שלכם אצל קולגות מארה"ב או כל מדינה אחרת שבה תוכלו לקרוא את החומרים, ותראו איזו השראה אתם יכולים לשלוף תוך ביצוע טוויסט שיתאים את האווירה לקהל הישראלי.

    רעיון: אמנם בנאלי, אבל אם אתם מאמני כושר, תעשו ריאליטי. קחו את הסמארטפון שלכם, קחו את אחד המתאמנים שלכם שבוא נגיד, לא חסר לו שומן… ואם אין לו בעיה להחשף – קחו אותו כפרויקט ריאליטי. צלמו אותו מתאמן, בקשו ממנו להצטלם מדי פעם בבית אפילו תמורת הנחה טובה, ולכו על הפקה ביתית ומעניינת של סדרת ריאליטי שתכבוש את הפייסבוק בישראל. פעם בשבוע תעלו פרק. תנסו את זה… זו לא המצאת הגלגל, אבל אני בטוח שבביצוע איכותי (סביר) ועקבי (מבלי להשבר אחרי פרק אחד), אתם תראו הצלחה וחשיפה שלא תשיגו בשום פוסט בנאלי שתשתפו בדף שלכם.
  4. תנו לתוכן האתר שלכם לעבוד שעות נוספות – אם יש לכם אתר (אם אין, זה הזמן לפנות למיכאלה סטודיו) אתם בטח כבר יודעים שצריך לשלב בין מגוון ערוצי שיווק באינטרנט על מנת להגיע למיצוי הפוטנציאל של העסק שלכם. כמו 1+1, חברו בין הפייסבוק לאתר שלכם, בין הפייסבוק ליוטיוב שלכם, ותמיד תקשרו לאתר. כך תשיגו יותר כניסות שזה סעיף אחד קטן מתוך שלל הסעיפים של קידום האתר שלכם שעליו נרחיב בפעם אחרת. ולא, אני לא מאלה שמאמינים שקידום אורגני (SEO) הוא אוסף פעולות טכניות, בשורה התחתונה – האתר שלכם צריך להיות הכי טוב בתחום שלכם. איך גוגל מחליט מהו אתר טוב? בפעם אחרת נדון על זה.דבר נוסף, אל תשכחו להשתמש בתוסף או לבקש ממתכנת להוסיף לאתר שלכם כפתורי שיתוף, אחרת – אתם מפספסים. תזכרו, זה 1+1, אם יש לכם אתר ודף עסקי בפייסבוק – שלבו ביניהם בצורה חכמה.
  5. שתפו מהנסיון שלכם, אל תשמרו אותו לעצמכם – באנגלית זה נקרא Case study. חזרתם מיום עבודה ארוך, ובו הייתה לכם הצלחה מיוחדת במינה עם לקוח? שתפו את קהל העוקבים שלכם באתר ובפייסבוק תוך חלוקה ל: הבעיה, הפתרון, התוצאה, התגובה (של הלקוח). נכון, סעיף זה דורש השקעה לא מבוטלת וזמן… אך פעם בתקופה יהיה טוב לשתף את הקהל שלכם בהצלחות שלכם, תוך חשיפה (הצצה) של פעולה שביצעתם על מנת להפוך את הלקוח שלכם למרוצה. זכרו, המטרה שלנו היא לא "לייקים" או "Share", המטרה שלנו היא לקוחות והגדלת הכנסות בזכות השיווק בפייסבוק.
  6. שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו – כך אמר החכם באדם שלמה המלך, ובנוסף לכך ש"אין חדש תחת השמש", כך זה תקף גם לשיווק בפייסבוק. לפעמים יש תחושה שאפשר לכתוב מה שרוצים על מי שרוצים, אבל יש אנשים שחוו על בשרם כאב גדול וטראומה שיסחבו כנראה עד סוף הימים. לסלי ריצ'רד הבעלים של חברת ביגוד מצפון קרוליינה תיאר תכנית טלויזיה מסוימת במילה "Scam" וכתוצאה מכך חטף תביעה בסך דמיוני של 20 מיליון דולר. אמנם זה מצב נדיר לחטוף תביעה שכזו, אבל למה לכם להכנס למלחמות? תהיו חיוביים. במהלך העבודה שלי יצא לי להתקל בלקוחות שחשבו שהשפלת המתחרים באופן ישיר זו דרך לגיטימית, אני כמובן סירבתי… אני בן אדם של שיווק ישר והגון שמציג את היתרונות שלכם על החסרונות של כלל השוק, אבל לא לגנאי אישי או מלחמות, ולטעמי אין לזה מקום בפייסבוק ובשום צורת שיווק.
  7. צרו אינטרקציה עם הגולשים – רציני, לפעמים צוחקים כשאני אומר את זה, כל כך מובן מאליו אומרים לי. באמת? יש אנשים שבטוחים שהם יודעים הכל, ושהכל מובן מאליו… אז הם פותחים דף עסקי בפייסבוק ובטוחים שזהו, העסק שלהם ימריא. עובר שבוע, עוברים שבועיים, שנה שנתיים ושום דבר. יש אולי כמה מאות לייקים, אבל בפועל – דף הפייסבוק שלהם משול לעיירה נטושה. גם אם יש דף עסקי עם תמונת Cover מהממת, ופה ושם יש פוסטים מעניינים – אל תתנו לזרימת התוכן להיות רק בכיוון אחד, תגיבו לאנשים שמגיבים לכם, צרו אינטרקציה, תנו גירוי לאנשים שיגיבו לפוסטים שלכם ואתם תגיבו בחזרה. אחרת, כך יראה הדף שלכם 

    דף הפייסבוק שלכם נטוש?דף הפייסבוק שלכם נטוש כמו המדבר? אז מה הבעיה, רציני, פשוט תפעילו אותו… תתחילו לכתוב, עכשיו !

  8. אאוט-סורסינג לשיווק בפייסבוק – אם הגעתם למסקנה שלבד אתם לא מסוגלים להפעיל באופן מקצועי ועקבי את דף הפייסבוק שלכם ושכרתם גורם חיצוני לצורך ביצוע המשימה, אתם חייבים לוודא שמדובר בבעל מקצוע אחראי. הדבר הבסיסי ביותר בפעולות השיווק שיבצע עבורכם מנהל הרשת החברתית הוא יצירת התקשרות בווטסאפ / אימייל / כל אמצעי תקשורת אחר שבו הוא קודם יראה לכם מה הוא הולך לפרסם בדף, ועד שאתם לא מאשרים לו – הוא לא מפרסם. אחד הלקוחות שלנו הגיע לאחר שחווה משבר עם פרילנס שניהל לו את הדף העסקי בפייסבוק. הוא פרסם מידע ללא אישורו בתחום הרפואה, ואתם יודעים לאיפה זה עלול להוביל…
  9. תהיה ייחודי, תהיה אתה – אל תתיימר לחקות מישהו אחר. יש מגוון פתיחים וסוגי פוסטים שיכולים למשוך אנשים להגיב, לשתף או ללחוץ על קישור שמוביל לכתבה באתר שלכם, חפשו פתיח ייחודי, סגנון טקסט שיזוהה אתכם.
  10. תוסיפו תמונות לפוסטים –  אל תעלו פוסט עם מלל בלבד. תמיד תצרפו תמונה מושכת או וידאו, אחרת רוב הסיכויים שאנשים ידלגו על הפוסט שלכם.
  11. אל תקנו לייקים מזויפים – לייקים הם בעצם עוקבים. מי שעשה לייק לדף שלכם כנראה ייתקל בפוסטים שלכם בפיד שלו, תלוי כמובן בכמות הדפים שעשה להם לייק או כמות החברים שלו, אבל באופן כללי – אתם תופיעו על הפיד שלו מדי פעם. כשתגיעו לשלב של פרסום ממומן בפייסבוק ייתכן ותחליטו להתמקד בחברים של מי שעשו לכם לייק. למשל אם אני עשיתי לייק לעמוד שלכם ואתם עושים קמפיין קידום ממומן בפייסבוק, ובמידה ובחרתם ב"טירגוט" שכזה, אז החברים שלי יראו את המודעה שלכם. עכשיו תחשבו שיש לכם 1,000 לייקים מזוייפים – סינים, הודים, בוטים (רובוטים) – אז כל הכסף של הפרסום שלכם יילך על קהל יעד לא אמיתי, קהל שלעולם לא יהפוך להיות לקוח שלכם ולא משנה מה תעשו. לכן איספו לכם לייקים איכותיים, של קהל יעד שהוא פוטנציאל להפוך ללקוח.
  12. Offer (הצעה) – השתמשו בתכונת ההצעות של פייסבוק כדי למשוך תשומת לב. תוכלו להציע קופון עבור מוצר או שירות שלכם, או להציע ספר דיגיטלי בתמורה להרשמה לרשימת תפוצה. תוכלו לקרוא מידע נוסף במדריך של פייסבוק "יצירת הצעות" (המדריך בעברית). הצעה בפייסבוקכך נראית הצעה. חלק בלתי נפרד משיווק בפייסבוק
  13. פרסום בפייסבוק ללא דף – אתה לא חייב שיהיה לך דף עסקי בפייסבוק על מנת ליצור פרסומות ממומנות. ניתן ליצור פרסומות עבור דפי נחיתה חיצוניים מפייסבוק.
  14. 20% טקסט – כשאתם יוצרים פרסום ממומן בפייסבוק, לוקח מעט זמן עד שהחברה מאשרת את הקמפיין שלכם. סיבה נפוצה לדחיית פרסום ע"י חברת פייסבוק היא שימוש ביותר מ 20% טקסט בתוך תמונה. אם עשיתם פרסום הכולל תמונה עם מלל, הקפידו שיהיה פחות מ 20% טקסט על התמונה עצמה, את המלל תוכלו לשים בפוסט עצמו.
  15. סטטיסטיקה – יש לכם אפשרות לבחון סטטיסטיקה של הדף העסקי שלכם בפייסבוק. תוכלו לראות איזה שעות הדף פעיל ביותר ומקבל את מירב החשיפה, ולפי זה לפעול. אל תעבדו על עיוור ! יש לכם כלים שיכולים לספק לכם מידע רב שימושי ולאפשר לכם לפרסם בחכמה, ולא לשפוך כסף לחינם. בעברית המידע הזה נמצא תחת הכפתור "נתוני שימוש", ואילו באנגלית תחת הכפתור "Insights".נתוני שימוש - Facebook Insightsעברו עם העכבר על נקודות המקסימום והמינימום (שיעור מתמטיקה) בשביל לזהות פיקים במהלך היום
  16. ציטוטים לשיתופים – אם יש דבר שבאמת עובד זה ציטוטים. תנו ערך לגולשים שלכם בפייסבוק, תנו להם מוטיבציה, רעיונות, שתפו מידע שראיתם ברשת אפילו מהקולגות שלכם בארץ ומחו"ל. תהפכו את הגולשים שלכם ל"מכורים" לדף שלכם בזכות אותם ציטוטים. זכרו, אם יש משהו שמוביל לשיתופים רבים – זה ציטוטים !ציטוטים ב Facebookציטוט מתוך הדף הממכר של "647 – הרזיה חכמה תוצאות מרגשות"
  17. וזה שאינו יודע לשאול – אל תתביישו לשאול שאלות. כנסו לקבוצות ( Groups ) ייעודיות הקשורות לתחום שלכם, ושאלו שאלות חיוניות שיכולות לעורר דיון בינכם לבין קולגות ובין לקוחות. אם תתחבאו ותחשבו לשמור רק לעצמכם ידע מהתחום, אתם תעלמו מהנוף. תהיו בולטים, תשאלו שאלות ולאחר מכן הגיבו ותנו תשובות בדיונים אחרים או אפילו תשובת מסקנות בדיון שאתם התחלתם.
  18. להיות עירניים – ברחבי הפייסבוק תמצאו קבוצות בהן לקוחות פוטנציאליים שפשוט מבקשים הצעת מחיר או המלצה למישהו מהתחום שלכם. כנסו – והציעו את עצמכם, או יותר טוב – בקשו מלקוח מרוצה או מחבר להכנס ולהגיב תוך המלצה + מספר טלפון שלכם. אין לי סטטיסטיקה בדוקה – אבל בפייסבוק בכל יום יש עשרות אם לא מאות בקשות להצעות מחיר והמלצות לבעלי מקצוע.
  19. רוצים עוד 12 טיפים מנצחים לשיווק בפייסבוק? הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם וקבלו לינק ל PDF הכולל 12 טיפים חשובים מאוד שאסור לכם לפספס, ובחינם !

קבלו עוד 12 טיפים מנצחים לשיווק בפייסבוק

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מיד קישור בדוא"ל שלכם לקובץ PDF המכיל עוד 12 טיפים שאסור לפספס

הצטרפת בהצלחה לרשימת התפוצה

אושרי ביטון
oshri.biton@gmail.com

אושרי ביטון הוא אחד מהוותיקים בעולם האינטרנט הישראלי. למעלה מ 15 שנות נסיון שבהן לקח חלקים בביצוע, בלימוד ובהעברת הדרכות בתחומים:תכנות, תוכן, שיווק וקידום אתרי אינטרנט.אושרי הקים את מיכאלה סטודיו לפני כ 5 שנים, תחת שם אחר לעסק. לאחר שמיכאלה ואושרי התחתנו - העסק קיבל דחיפה גדולה בזכות יכולות העיצוב והבנת הוורדפרס של מיכאלה.

אין תגובות

פרסמו תגובה

הצטרפו לניוזלטר שלנו

ותקבלו בכל שבוע ניוזלטר משותף של מיכאלה סטודיו ו oshrib.com - העדכונים הכי חמים הקשורים לבניית אתרים, וורדפרס, וטיפים מדהימים בנושא קידום אתרים בגוגל

הצטרפת בהצלחה לניוזלטר שלנו !

Share This