לשפר את הקשר ואיכות החיים עם ההורים המבוגרים בשנה החדשה

תקופת חגי תשרי מביאה עימה בכל שנה מחדש מפגשים משפחתיים מרובים עם ארוחות הכוללות את לרוב בני המשפחה המורחבת לדורותיה, מסבים וסבתות, הורים צעירים, ילדים ונכדים. הזמן המשפחתי שמספקים החגים במסגרת נחשב לזמן איכות חשוב, מהנה ומאחד עבור רבים אך יחד עם זאת הוא עשוי להיות נגוע גם בחסרונות כמו עומס מטלות, לחץ ומתחים הנוגעים לשהות הממושכת של בני משפחה רבים לאורך זמן או פשוט אווירת עומס כללית שאינה מאפשרת ממש להקדיש זמן איכות אישי אמיתי לכולם, בדגש על ההורים בגיל השלישי שברובם נרגשים מאוד לקראת החגים הללו.

חג הסוכות הבא עלינו לטובה הוא למעשה החג המוריד את המסך על תקופה הקיץ והחגים בשלב זה של השנה ופותח את עונת הסתיו שמביאה עימה שגרה ברוכה לצד מזג אוויר נוח ונעים יותר. מדובר בתקופת זמן בהחלט מצוינת לשפר את בסיס הקשר עם ההורים המבוגרים ואת איכות החיים שלהם, להעניק להם חוויות אישיות ומשפחתיות שאינן תלויות במחויבויות ובמסורות, ולוודא שחיי השגרה השוטפים שלהם עשירים בתוכן, במפגשים חברתיים ובעשייה המותאמים לגילם ולתחומי העניין שלהם. בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורך כאן מספר רעיונות וטיפים חשובים שיוכלו לשפר איכות החיים הכללית והקשר השוטף שלך ושל בני המשפחה הקרובים עם ההורים המבוגרים:

1. ראשית כל, זמן איכות עם הנכדים ולא רק בחגים – סבים וסבתות, שכוחם עדיין במותנם, מהווים לרוב כוח עזר אדיר לילדיהם בטיפול בנכדים הצעירים בלקיחת חלק בגידולם. כאשר ההורים מתבגרים ומתקשים יותר ו/או כאשר הנכדים גדלים והוריהם נזקקים פחות לסיוע, הקשר עם הנכדים במקרים רבים מתרופף ונשען על המפגשים המשפחתיים בלבד. ככל שהמרחק הגאוגרפי מאפשר, מומלץ לנסות ולהגדיר זמן איכות משותף בין-דורי, בין אם ביקור ביום קבוע של הנכדים, ביחד או בנפרד, ארוחה משותפת וכו'. גם ובעיקר אם הנכדים מצויים בגיל ההתבגרות המאתגר ומגלים התנגדות למחויבות קבועה מסוג זה, דחיפה של ההורים והירתמות למטרה תוציא את כל הצדדים נשכרים.

2. זמן פנאי על בסיס קבוע עם ההורה המבוגר – ביקור בבית ההורים או אירוח שלהם נסוב סביב אירועי היום יום ומטלות שונות, ולא תמיד מאפשר ניתוק, רגיעה והנאה מלאה מהרגע, דבר שבני הגיל השלישי זקוקים לו לא פחות מאחרים. לצורך שיפור הקשר עם ההורים המבוגרים והוקרה על כל שהקדישו ועודם מקדישים עבור המשפחה, ניתן ומומלץ להשקיע זמן ומחשבה בבילוי עם כל אחד מהם בנפרד, בבילוי משותף מחוץ לבית כך לדוגמא במסגרת ארוחת בוקר בבית קפה או פטיסרי מפנק מעת לעת, הליכה שבועית משותפת על טיילת מקומית לשיפור איכות החיים ובריאות הגוף, הרצאה מעניינת או אפילו סרט טוב בקולנוע שיעניקו נושאים למחשבה ולשיחה מעניינת משותפת.

3. חברו את ההורים לסדנאות וחוגים שונים – כדאי לעקוב ולהתעדכן מעת לעת אחר חוגים וסדנאות בסביבת המגורים של ההורים, והרשמה שלהם למסגרות מתאימות שכאלו כשי מפתיע, יעניקו מימד חשוב של תשומת לב ודאגה לא רק למצבם הפיזי כי אם גם להיבט המנטלי, הקוגניטיבי ולהנאה מרבית שלהם משעות הפנאי. ניתן למצוא כיום מבחר של סדנאות חד פעמיות או כאלו בנות מספר מפגשים, בתחומים שונים ומגוונים המותאמים לבני גיל הזהב והגיל השלישי כך לדוגמא בתחומים כמו אומנות, שפות זרות, ספורט מותאם גיל ויכולת, העשרה אישית ועוד. כדי להקל עליכן את תחילת החיפושים, תוכלו להציץ במאגר מתעדכן של סדנאות לגיל הזהב באתר "מילב" כאן >>

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איך לבחור בושם לאישה

בחירת בושם היא לא רק עניין של ריח טוב, זו דרך לבטא אישיות וסגנון אינדיבידואלי. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את הבושם