הטרדה מינית – הגדרה וענישה

תלונות על הטרדה מינית הן דבר שכיח ביותר ומדי שנה מוגשות לא מעט תלונות על הטרדה זאת למשטרת ישראל. האופי של הטרדה מינית הוא מאוד עדין ולא פעם אדם שבטוח כי הוא רק מחזר אחרי אדם אחר, מוצא את עצמו חשוד בהטרדה מינית. יחד עם זאת, לא מעט תלונות אשר מוגשות בגין הטרדה מינית, נסגרות וזאת בשל תשתית ראייתית לא מספיק חדה ובעיקר חסרה. לא פעם תלונות נסגרות שלא בצדק והאדם הנפגע מוצא את עצמו מתוסכל וחושש. על כן, אם הוטרדת מינית, חשוב מאוד שתפנה באופן מידי לעורך דין הטרדה מינית אשר יסייע לך בייצוג הוגן וראוי.

הטרדה מינית

מה נחשב הטרדה מינית?

בשנת 1988 נחקק חוק למניעה של הטרדה מינית כאשר המטרה שלו הייתה לאסור הטרדה מעין זאת מתוך רצון להגן על הפרטיות, החירות והכבוד של כל אדם וכן בכדי לקדם את השוויון שבין המינים. תיקון נוסף לחוק בשנת 2014, כאשר התיקון המדובר נוגע לכל מה שקשור להפצה של תמונות וכן סרטונים אינטימיים. תיקון זה נקרא גם חוק הסרטונים.  בהתאם לסעיף 3 לחוק הנה כמה מצבים אשר נחשבים להטרדה מינית: סחיטה באיומים כאשר על הרקע עומד מעשה כלשהו שיש לו אופי מיני, מעשים מגונים, הצעות חוזרות שיש להן אופי מיני כאשר הן מופנות לאדם שהראה באופן ברור למטריד אותו כי אין לו כל עניין בהצעותיו, התייחסות חוזרת אשר מופנית לאדם כלשהו ומתמקדת באופן ספציפי במיניות שלו, התייחסות משפילה או מבזה בגין המיניות של אדם כלשהו המופנית כלפיו, הפצה של סרטונים ותמונות שיש להם אופי מיני ועוד. כפי שניתן לראות הטרדה מינית לא מוגדרת רק כמעשה פיזי כלשהו אלא מדובר גם במגוון רחב של התנהגויות שונות שלכאורה יכולות להיתפס בקרב המטריד כפעולות שמטרתן לחזר או להחמיא למוטרד.

העונש על הטרדה מינית

החוק קובע כי העונש על הטרדה מינית יהיה עד שתי שנות מאסר לאדם אשר מציע הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני או מתייחס או מעיר לאדם אחר שוב ושוב בגין המיניות שלו וכן בשל התנהגות מבזה או משפילה כלפי אדם כלשהו בשל המיניות שלו. מעבר לכך החוק קובע עונש של עד 5 שנות מאסר על הטרדה מינית הנוגעת להפצה של סרטונים, תמונות או הקלטה בעלי אופי מיני.

חשוב לדעת כי הטרדה מינית מהווה עבירה פלילית ומעבר לכך היא מוגדרת כעוולה אזרחית שיכולה לחייב את המטריד לשלם פיצויים בסדר גודל כספי משמעותי למוטרד גם בלי שהוא הוכיח את הנזק שנגרם לו בגין אותה ההטרדה.

עורך דין הטרדה מינית

בשל העובדה שהטרדה מינית היא עבירה כל כך נפוצה וכן היא יכולה לגרור אחריה עונשים כבדים, הרי שגם אדם שמוטרד וגם אדם שהוגשה נגדו תלונה צריכים לפנות אל עורך דין הטרדה מינית שיסייע להם בהתאם למצב. חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום זה, בעל המלצות ומוניטין.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איך לבחור בושם לאישה

בחירת בושם היא לא רק עניין של ריח טוב, זו דרך לבטא אישיות וסגנון אינדיבידואלי. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את הבושם