טבעות אירוסין והפרמטרים של היהלום

טבעות אירוסין
חתן מיועד שניגש לרכוש לבחירת ליבו טבעת יהלום מוצא את עצמו מול קטלוגים שונים ומגוונים של טבעות אירוסין. ברשימה קצרה זו נכיר את הפרמטר המרכזי שמשפיע על עלות הטבעות ונבין מדוע מדובר בתכשיטים כה יקרים. ספויילר – התשובה נעוצה לא בזהב שמקיף את האצבע של הכלה אלא באבן המרכזית שעל התכשיט, היא היהלום.
מחיריהן של טבעות אירוסין מורכבים לפי היחס הבא – כ-80% עלות יהלום (או יהלומים) וכ-20% זהב ועיצוב. כלומר, אותה הטבעת בדיוק, עם אותו קראט זהב ואותו סיבוב טוויסט אלגנטי, תהיה זמינה בעלויות שונות לחלוטין כפונקציה ישירה לאיכות היהלום. אז מה קובע את המחיר של האבן היוקרתית? ובכן, הנה התשובה בקליפת אגוז.

טבעות אירוסין ועלותן כתלות ביהלום

יהלומים הם מינרלים שמעטרים טבעות אירוסין בכל העולם. כל יהלום נמדד על בסיס ארבעה פרמטרים שקובעים את מחירו הסופי ואלו הם גודל היהלום (Carat), בהירות היהלום (Clarity), חיתוך היהלום (Cut) וצבע היהלום (Color). יהלומנים ותכשיטנים אוהבים לתת בהם סימנים ולקרוא להם ארבעת ה-C (The four Cs).
בחינת הפרמטרים הללו היא שלם הגדול מסך חלקיו, וכל אחד מהם משפיע באופן שונה על מחיר היהלום ואיכותו. הסוד ברכישת טבעות אירוסין בעלויות אטרקטיביות טמון בתפיסה ש"מה שלא רואים איננו חשוב", או יותר נכון, "מה שלא רואים בעין בלתי מזוינת הוא איננו חשוב".

במה דברים אמורים?

ניתן דוגמה. צבעו של היהלום (Color) נמדד בסקאלה של אותיות לטינות כאשר האות Z מסמלת יהלומים צהובים והאות D מסמלת יהלומים לבנים ונדירים. ככל שמידת הצבע מתקרבת ל-D, כך היהלום יקר בהתאמה. אולם, אדם מן היישוב יתקשה להבדיל בין דרגות מסוימות. למשל, בין יהלומים בדרגת צבע של G ו-H לעומת D. מנגד, את הפער במחיר כל אדם מהיישוב יוכל להבין.
רוצים דוגמה נוספת? בבקשה. גודל היהלום (Carat) עובד לפי הכלל שיהלומים גדולים נדירים יותר מיהלומים קטנים. יהלום במשקל קראט אחד יהיה יקר יותר משני יהלומים קטנים במשקל חצי קראט כל אחד (כאשר היהלומים הם באותה איכות בפרמטרים האחרים). מכאן קל להבין מדוע טבעות אירוסין עם שלושה יהלומים שמשקלם הכולל מגיע לקראט וחצי תהינה זולות מטבעות יהלומים עם אבן מרכזית אחת במשקל זה. לעומת זאת, המראה של הטבעת יהיה מדהים לא פחות. שלושה יהלומים שמוצבים בפסגת התכשיט מספקים לא רק אפקט גדול ונוצץ אלא גם אמירה של זוגיות ושלמות.

לסיכום,

קטלוג טבעות אירוסין הוא מקום שקל ללכת בו לאיבוד. כך הדברים נכונים גם לגבי תקציב רכישת הטבעת. מצד אחד, החתן לא רוצה להתפשר והוא מבקש לרכוש את הטבעת היקרה ביותר שהוא יכול להרשות לעצמו. מצד שני, הוא לא מוכן לוותר על איכות שכן טבעת אירוסין היא תכשיט על-זמני. היכרות עם מאפייני היהלום יכולה לשפר את התמורה בעבור ההשקעה ולסיכום, שיהיה במזל טוב.
מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים למתחילות בציור מנדלה מנוקדת

ציור מנדלות מנוקדות הוא אומנות מרגיעה ומעצימה, המאפשרת לנו ליצור יצירות אמנות מדהימות. כל אחת יכולה ליצור יצירות אומנות ייחודיות. אם את רוצה להתחיל לצייר

איך לבחור בושם לאישה

בחירת בושם היא לא רק עניין של ריח טוב, זו דרך לבטא אישיות וסגנון אינדיבידואלי. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את הבושם