כיצד תבחרי שרשרת יהלומים מושלמת?

התשוקה הנשית הרווחת מאז ותמיד לשרשראות יהלומים מבטאת למעשה חיבור בין אלגנטיות וזוהר חיצוני לעומק רגשי הטמון באבנים היוקרתיות והנצחיות שיצר הטבע, ועובדו לכדי תכשיט נוצץ ומרגש. היופי העדין הטמון ביהלומים משתקף הן באבן יהלום קטנה המעטרת צמיד או טבעת והן ברצף של אבני יהלום הכרוכות זו בזו ויוצרות תליון יהלומים המונח בעדינות על הצוואר ומשדרת עוצמה וקלאסיות שאי אפשר לפספס. 

מרבית אנשי המקצוע בתחום, החל מצורפים ויהלומנים ועד בעלי חנויות תכשיטים המתמחים ביהלומים, יכולים להעיד כי רכישה של שרשרת יהלומים אינה דומה לרכישה של כל מוצר אחר ותמיד תהיה מלווה בסיפור, חיבור בין אנשים, אהבה, תשוקה זיכרון וערך סנטימנטלי מיוחד. היופי הייחודי והערך הרגשי העמוק הטמונים בשרשראות היהלומים אינם מבטלים את איכות היהלום ועלותו הלא מבוטלת, מה שעשוי להוליד לעתים גם תרמיות וזיופים. במטרה להבטיח רכישה של שרשרת יוקרתית מיהלומים אמיתיים ומקוריים, ותוך מודעות לכלל המרכיבים החשובים המשפיעים על איכות האבנים, חשוב ראשית לבצע את הרכישה מגורמים מורשים בלבד דוגמת יהלומן מורשה, צורף בעל רישיון או חנויות תכשיטים יוקרתיות בעלות מוניטין בתחום. כך לדוגמא אנחנו יכולות להמליץ לך בחום ובבטחה על קולקציית שרשראות יהלומים לנשים של "שניצר", מותג תכשיטי יוקרה מהוותיקים והמוכרים ביותר בישראל בעשרות השנים האחרונות.

מה חשוב להכיר ולדעת בעת רכישת שרשרת יהלומים?

היהלום הוא כידוע חומר גלם משובח בעל תוכנות יוצאות דופן של עמידות, חוזק ושקיפות, אולם במטרה להפוך את חומר הגלם לתכשיט יוקרתי ומרהיב, עוברים היהלומים המיועדים מספר תהליכי ליטוש ועיבוד שמשפיעים על האיכות והנראות שלהם ויוצרים שוני בין האבנים השונות. בבחינה של תכשיטי יהלומים בדגש על שרשראות ותליונים כדאי להכיר ולתת את הדעת על מספר גורמים חשובים, ביניהם:

1. חיתוך – היהלום הגולמי עובר חיתוך באמצעות כלים ייעודיים המאפשרים חיתוך נקי וגימור חלק, מבלי לפגוע בברק הטבעי, בהחזר האור המנצנץ, ובטקסטורה הייחודית של היהלום המקורי, במטרה להביא אותו למידות הרצויות, לתצורה ולפרופורציות הנדרשות לתכשיט.

2. משקל וקראט – משקל היהלום מעיד על צפיפות ודחיסות של האבן, כאשר יהלומים כבדים יותר יהיו בעלי נוכחות, מראה יוקרתי ומטבע הדברים גם יקרים יותר. המשקל הוא גם חלק בלתי נפרד ממדד הקראט, מדד לבחינת יהלומים ומתכות יוקרתיות, ולמעשה קובע את כמות הנקודות המהוות יהלום טהור ביחס למשקל האבן, לצורך העניין קראט אחד מהווה 100 נקודות = 1.5 גרם יהלום. מרבית התכשיטים נוצרים בתהליך עיבוד המפחית ממשקל זה ומספקים יחידות קראט נמוכות יותר, בשל המחיר היקר של היהלום הגולמי הטהור.

3. ניקיון ושקיפות – יהלום נקי מפגמים ובעל דרגת טוהר גבוהה יספק שקיפות וזוהר טבעי, מראה מנצנץ ובולט ויוקרה. לעומת זאת יהלום פגום, עם רמת טוהר נמוכה וכהות, ייראה עכור למראה ויאבד את האפקט הייחודי שמעניק תכשיט יהלום. חשוב להכיר כי ישנם מספר סוגים של אבני יהלומים גולמיות, במספר גוונים, החל מיהלום שקוף לחלוטין שהוא גם היקר ביותר, וכלה ביהלום בגוון ארגמן או חום, המספקים נוכחות יוקרתית אולם רמת השקיפות בהן נמוכה. הבחירה בגוון היהלום במקרים רבים תתבסס על העדפה אישית ואינה נוגעת לאיכות היהלום.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים למתחילות בציור מנדלה מנוקדת

ציור מנדלות מנוקדות הוא אומנות מרגיעה ומעצימה, המאפשרת לנו ליצור יצירות אמנות מדהימות. כל אחת יכולה ליצור יצירות אומנות ייחודיות. אם את רוצה להתחיל לצייר

איך לבחור בושם לאישה

בחירת בושם היא לא רק עניין של ריח טוב, זו דרך לבטא אישיות וסגנון אינדיבידואלי. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את הבושם