כמה עולות טבעות אירוסין?

כמה עולות טבעות אירוסין
טבעות אירוסין הן התכשיטים היקרים ביותר שגברים ישראלים קונים לבנות זוגן. כמו במרבית מדינות העולם המערבי, גם אצלנו טבעות אירוסין הן בדרך כלל טבעות זהב משובצות יהלומים. כיצד הן מתומחרות וכמה הן עולות? הכתבה הבאה תנסה לעשות קצת סדר בדברים.
מחירה של טבעת אירוסין מושפע מכמה פרמטרים – עיצוב, קראט זהב ויהלומים. לרוב, היהלום או היהלומים אשר משובצים על הטבעת הם אלה שקובעים את עיקר מחירו של התכשיט. ההערכות בתחום מדברות על כך שהיהלומים מהווים כ-80% מעלות טבעת אירוסין. כלומר, שתי טבעות זהות לחלוטין, עם אותו עיצוב בדיוק, יכולות להיות זמינות ללקוח בפערים של מאות אחוזים. זאת, כתולדה של איכות היהלומים ורמתם.
סקר של מכון המחקר והמידע של הכנסת, אשר בחן את ענף התכשיטים בישראל, חשף נתונים מעניינים לגבי טבעות אירוסין בארץ הקודש. ראשית, החוקרים מצאו שטבעות הן התכשיטים הכי מבוקשים בישראל (יותר מעגילים, שרשראות, צמידים וכו'). כמו כן, הנתונים הראו שגברים מוציאים כ-2,690 ₪ בממוצע על טבעות בעוד נשים משלמות בדרך כלל סכום של כ-974 ₪ בלבד על טבעת. הסיבה לפער היא שמרבית הפעמים שגברים רוכשים טבעות אלה טבעת אירוסין. היינו, טבעת יהלום יוקרתית.

אז כמה באמת עולות טבעות אירוסין?

לאחר שהבנו כיצד מתחלקת עלותה של טבעת אירוסין מבחינת היחס שבין האבנים הטובות והזהב, בואו נבדוק רגע כמה באמת עולה התכשיט היפיפה הזה. ובכן, התשובה משתנה מטבעת לטבעת והממוצע בישראל מדבר כאמור על כ-2,700 שקלים. אולם, טבעות אירוסין נרכשות גם במחירים גבוהים פי כמה כאשר טבעות עם מספר יהלומים באיכות גבוהה יכולות בקלות לטפס לעלויות של עשרות אלפי שקלים (ואף תג מחיר של חמש ספרות). מנגד, תודות להתפתחות המדהימה של עולם האינטרנט ופתיחתן של חנויות ווירטואליות רבות שעוסקות בתחום, טבעות אירוסין זמינות גם במחירים נמוכים בהרבה. לעיתים אף בעלויות של 1,500 ₪ לטבעת ופחות.

הכירו את הפרמטרים של היהלום

אם אתם רוצים לרכוש טבעת אירוסין אשר מצד אחד תהיה מרשימה ואיכותית ומצד שני בתקציב נגיש, חשוב מאד שתכירו את מאפייני היהלום. בעיקר מן הטעם הפשוט שהם אלה שמשפיעים יותר מכל על מחירה של הטבעת. מחיריהם של יהלומים נמדדים על בסיס ארבעה מאפיינים מרכזיים – צבע, ניקיון, בהירות וכמובן גודל. רכישה נכונה של טבעת אירוסין יוצאת מתוך תפיסה שמרבית האנשים לא יידעו להבדיל בין יהלום ברמה הגבוהה ביותר לבין יהלום בדרגה מעט נמוכה.
אם ניקח את פרמטר הצבע כדוגמה, מדובר על סקאלה של אותיות לטיניות שנעה מ-D (יהלום לבן ושקוף) ל-Z (יהלומים צהבהבים). אדם מן היישוב שאיננו בקיא ברזי עולם היהלומים לא יבדיל בעין בלתי מזוינת בין יהלומים בדרגת D ליהלומים בדרגות G ו-H. מנגד, הארנק של החתן המיועד ירגיש היטב את הפער.

לסיכום

טבעות אירוסין הן ללא ספק תכשיטים מדהימים אך מחיריהן יכולים להרקיע שחקים. בחירה נכונה של טבעת אירוסין צריכה להתייחס לפרמטרים של היהלומים תוך כדי חתירה לחיסכון במקומות שבהם עין לא מקצועית ובלתי מזוינת לא תדע על הפשרה. זהו למעשה אחד מסודות הקסם המרכזיים בדרך לרכישת טבעת אירוסין עוצרת נשימה. מיותר לציין כי הדברים מהווים חלק קטן מהתורה, ותמיד כדאי לקרוא עוד חומר בנושא ו/או להתייעץ עם אנשי מקצוע.
מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפים למתחילות בציור מנדלה מנוקדת

ציור מנדלות מנוקדות הוא אומנות מרגיעה ומעצימה, המאפשרת לנו ליצור יצירות אמנות מדהימות. כל אחת יכולה ליצור יצירות אומנות ייחודיות. אם את רוצה להתחיל לצייר

איך לבחור בושם לאישה

בחירת בושם היא לא רק עניין של ריח טוב, זו דרך לבטא אישיות וסגנון אינדיבידואלי. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את הבושם